17 Nisan 2012 Salı

Leylekler

Leylekleri pek severim. Kilometrelerce uçabilmelerine hayranım. Her sene aynı yere gelip aynı yere yuva yapmalarına da. Ankara’da Ankamall yakınında bir bacaya yuva yapmışlardır mesela. O yoldan her geçtiğimizde yuvaya bakıp gelip gelmediklerini, geldilerse de kuluçkaya yatıp yatmadıklarını kontrol ederdik annemlerle. Artık göremiyorum tabii ki, ama boş da bırakmış değilim, annemden haberlerini alıyorum.

Geçen ay evimizin yakınlarındaki boş bir alanda bir leylek gördüm. Sürüden ayrılmış, tek başına bir kuş. Artık ne oldu, yaralı mıydı, yorgun muydu bilemem. Yağmurlardan sonra oluşan su birikintilerinin etrafında yiyecek arıyordu garibim. O birikintiler çok uzun süre kalmadığı için içinde kurbağa falan yaşamıyor tabii, nereden bilsin. Fotoğrafını çekmeye çalıştığımda yaşlı bir amca yanıma gelip Migros’tan yağlı et parçaları falan kestirip yemesi için kenarlara attığını söylemişti. Hayvan orada mı kalacak, hayvanları koruma derneğine haber versek mi, etraftaki köpekler kuşa zarar verir mi derken eve gidince bebeklerimle ilgilenince aklımdan çıkmıştı. Ertesi akşam işten eve gelirken yine oradan geçtim. Alçak irtifada uçarak uzaklaşan kuşu görünce aklıma geldi ancak. Kuş orada yiyecek olmadığını anlayıp biraz da güç toplayınca diğerlerinin yanına gidiyordu demek ki.

Uçan leylek görünce yolculuğa gidileceği inancını bilirsiniz. Ben de buna inanırım, ne zaman gördüysem de gittim. Yurtdışı seyahat ama kastettiğim. Uzak ülkelerden geliyor hayvanlar ne de olsa. En son 2007’de Graz’daki bir kongreye giderken yine bir sürü uçan leylek görmüştüm. Ertesi yıl gidip gitmeme durumumuz henüz belli olmadığında 2 kocaman ağaçta tüneyen onlarca leylek görmüş ve hiçbir yere gitmeyeceğimizi anlamıştım. Bu yüzden (yine yurtdışına kongreye gitme düşüncesine sahipken) üstüme doğru uçan bir leylek görmek çok hoşuma gitti. Geçenlerde yine hafif uçar gibi yapan bir tane gördüm. Bugünlerde ise tek gördüğüm sabah kahvaltısı arayışında sulak tarlaların içerisinde gezinen kuşlar. Kahvaltı zamanı olduğu için dikkate almıyorum. Az önce de hafif uçar gibi yapan bir kuşu ve hemen arkasında henüz havalanmamış olan eşini gördüm. Hala da gidip gitmeyeceğimiz belli değil. Ben şehirlerarası yollarda uçan leylek görmeye çalışırken kocam şehir içinde uçan bir sürü görmüş. “Seni bilmem ama ben bizim kongreye gidiyorum anlaşılan” dedi bana. Kısmet ne diyeyim J

2 yorum:

3kişilikDünyam dedi ki...

Bende havaya pek bi bakıyorum bu aralar ama henüz bişey göremedim :)

ferulago dedi ki...

Hafif uçarken gördüm birini yine, bakalım ne olacak :)