9 Mayıs 2011 Pazartesi

Giyinmeyi bilmek

Geçenlerde Ankara'ya gittiğimde yazlık giysilerimi de alıp geldim. Evime sürekli olarak geldiğimden beri zaten ya annemler gelirken onu bunu getiriyorlar, ya da ben gitmem gerektiğinde birşeyler toparlamaya çalışıyorum. Halim aynen Laleli'ye bavul ticareti için gelenler gibi. Boş bavulla girip tıka basa doldurup dönüyorum. Geçen yazı hamile pantalonları, etekleri ve bol tişörtlerle geçirince normal kıyafetlerden bayağı uzak kalmış, vitrinlerdekilere bile bakmaz olmuştum. Kıyafetlerime bakarsanız, öğrencilerle birlikte olmanın etkisiyle herhalde genelde spor giyiniyorum, çoğu kez de bir tişört ve kot pantalon yeterli oluyor.

Kıyafetlerimi elden geçirirken artık değişiklik yapmam gerektiğini farkettim. 3 faktör var bu kararımı etkileyen:
- 2 çocuk annesi olmam
- Artık asistan olmaktan çıkıp öğretim üyesi olmam
- En önemlisi de 1 ay sonra 39 yaşına girecek olmam.

Spor tarzımı çok da bozmayarak yaşıma daha uygun şekilde giyinmeliyim artık diye düşünürken bu sabah televizyonda bir yarışmaya rastladım. Kadınlar, kızlar muhteşem olduğunu düşündükleri dandik kıyafetler giyerek jürinin karşısına çıkıyor, yarı finale kalmaya çalışıyorlar. Jürinin karşısına çıkmadan önce "en güzel, en şık, en tarz benim" diye ahkam kesen tipler geri döndüklerinde paramparça oluyorlar. Ne tipler gördüm anlatamam, akıllara zarar. Buradan şunu anladım ki Türk kadınlarının çoğunluğu giyinmeyi bilmiyor. Daha kötü şeyler diyeceğim aslında ama ayıp olur, bir gün siz de seyredin, kendiniz karar verin.

Bu tipleri görünce kot ve tişörtlerimin o kadar kötü olmadığına karar verdim ama yine de yaşım itibariyle ufak tefek değişiklikler yapmam lazım. Ama öncelikle kilo vermem lazım.

6 yorum:

özii dedi ki...

Konumundan dolayı kıyafet değişikliği dersen anlarım ama lütfen yaşımdan dolayı deme ... Çünkü önemli olan kendini rahat hissettiğin kıyafettir. Seni ifade eden spor giyimse , yaş kaç olursa olsun vazgeçme.

Ben annemi bu konuda taktir ederimm. 3 çocuk annesidir. 62 yaşındadır ama spor tarzından kotundan hiç vazgeçmiyor.Yaş demeee :)
sevgilerimle güzel 2 çocuk annesine ;)

ferulago dedi ki...

öziiciğim, kottan vazgeçecek değilim, yaş kaç olursa olsun yakışmayarak insan düşünemiyorum. Onun haricinde tişörtlerimi, gömleklerimi falan biraz elden geçirmem gerekecek sanırım. Ama dediğim gibi,sabahki hatunlardan sonra kendimi süper hissettim zaten :)

3kişilikDünyam dedi ki...

Bu mesleğin en güzel yanı bu bence. Kot ve t-shirt ikilisi :)

ferulago dedi ki...

3 kişilik dünyam, neyse ki böyle olumlu yanları da var :)

B'r'cm'marinmabed' dedi ki...

Yarışma programlarındaki yakınmalarınıza katılyorum ve eklemek istiyorum ki, en rahat ikili kot pantolon ve beyaz t-shirt..Nasıl olsa her türlü aksesuarla hem spor, hem daha şık bir görünüme bürünebiliyoruz, ama bence en önemli şey,insan içinde güzel duygular taşıyorsa, her şkilde ve kıyafette de bunu yansıtıyor.. sevgiler.

ferulago dedi ki...

Bir İçmimarın Mabedi, katılıyorum dediklerinize :) Bir kişi de öyle çıksa eminim çok beğenecek jüri