13 Ocak 2011 Perşembe

Gitti güzelim sinema

Eskişehir'de bir sinema salonu daha kaybettik. Sinema salonları alışveriş merkezlerindekilere kaptırdı izleyicileri. Önce çarşı içindeki bir tanesi kapandı, adını tam hatırlayamıyorum. Arı mıydı? Kocama sormam lazım, ben çıkaramadım. Tam Doktorlar caddesinin üzerindeydi, bir kez gitmiştik. Stepford Wives filmi oynuyordu, mısır berbattı, salon artık eskimişti. Sonuç olarak kapandı, yerine mağaza açıldı. Tam karşısına yapılan Kanatlı Alışveriş Merkezi'ndeki sinema salonlarının da kapanmasında rolü var elbet. Sonra yine aynı cadde üzerindeki Kılıçoğlu kapandı. Bina yıkılıp yerine birşeyler yapacaklar galiba. O da Espark'taki Cinebonus yüzünden kapandı sanıyorum. Oraya hiç gitmedim gerçi ama yıllar önce, çocukluğumdaki tatillerde Eskişehir'e gidip geldiğim zamanlardan beri bilirim o sinemayı. O da gitti.

Sonra Neo Alışveriş Merkezi'ndeki Cinebonus kapandı. Şehre nispeten uzak olması, ulaşımın Espark'a gidilmesi kadar kolay olmaması yüzünden müşterisi azdı. Daha tenha olduğu için kocamla oraya giderdik zaman zaman. Alışveriş Merkezi'nin yanlış politikasının da etkisi var sanıyorum. Sapa yerdeyse eğer servis sayısını artırmaları gerekmez miydi? Bir kez arabasız gittik oraya kocamla. Çok soğuk ve karlı bir gündü, arabayı çıkarmayalım dedik. Dönüşte servise binmek istediğimizde yaklaşık 2-2.5 saatte bir servis olduğunu gördük. Buraya arabasız gelmeyin demek istiyorlarsa anlarım ama eğer müşteri tutmak istiyorlarsa benzin parasını düşünmeyip yarım saatte bire indirselerdi belki şu anki gibi nispeten boş olup Outlet'e çevirmezlerdi.

Son kapanan sinema beni en çok üzen oldu: AFM Eskişehir. Şehirdeki yegane AFM sinemasıydı ve evimize en yakın olandı. Çok güzel anılarım vardı orada. Kocamla tanıştığımız toplantıya katılmak için gittiğim Eskişehir'de kaldığım Öğretmen Evi'nden dolaşmak için çıkıp sinemayı görüp çok mutlu olduğum ve Ankara'da bir türlü gidemediğim The Last Samurai'yı seyrettiğim sinemaydı o. Kocamla balayı dönüşünde gittiğimiz I Robot filminin son haftası olması nedeniyle salonu kapatmışız gibi filmi 2 kişi izlediğimiz sinemaydı. DaVinci Code, muhtelif Harry Potter'lar gibi filmleri gece 12 seansına izlemeye gidip, sonrasında eve yürüyerek dönerken vay canına, böyleymiş, şöyleymiş diye konuştuğumuz sinemaydı. Bebeklerim büyüyünce ellerinden tutup çocuk filmlerine götürmeyi planladığım sinemaydı. Artık böyle birşey olmayacak maalesef.

İlk önce duvardaki afiş panoları söküldü. Bir terslik olduğunu anladım ama internet sitesinde sinemanın adı halen yer aldığı için belki yenilemeyi planlıyorlardır diye avundum. Sonrasında içerideki panolar da gitti, gişedeki herşey söküldü. En son da sinemaya çıkılan merdivenlerin önüne kırmızı beyaz şerit gerip kapattılar. Sinemamı elimden aldılar. 5 salonun olduğu o koskoca alan atıl durumda şimdi. Eskişehir'deki hayatımda kendimi bildim bileli etrafımda olan, Migros'a alışverişe gittiğim zaman diyetim nedeniyle yiyemediğim ama mis gibi kokusunu içime çektiğim mısırları yapan sinema gitti artık. Çok üzüldüm çok.

2 yorum:

Hande dedi ki...

Aa çok üzüldüm biz geçen bayram tatilinde gitmiştik eşimle..Çok boştu gerçi Afm..Söylediğin tüm salonlarda film izlemişliğim vardı..Hepsi de kapanmış, çok üzüldüm ..Yaşlandım galiba..:((

ferulago dedi ki...

Hande, ben de uzun zamandır gidememiştim. Tam kırkımız çıktı gidelim dediğimde gösterimde gitmek istediğim film kalmamıştı. Sonraki 2. hafta da kapandı :( AFM'ye mail atayım diyorum ama 1-2 kişi kurtarmaz