24 Aralık 2010 Cuma

Buhar da lazımmış

Bir mama-meme seansından sonra yine birlikteyiz. Bebeklerim yataklarında mışıl mışıl uyurlarken iki satır yazayım dedim.

Oğlumun gaz problemi için deneyimli annelerin tavsiyesi üzerine Aptamil Conformil 1 aldım (doktora sormadım açıkçası, önerecek olsa geçen gidişimizde önerirdi zaten). İçeriği Aptamil 1 ile hemen hemen aynı, sadece miktarlarda çok küçük değişiklikler var diyebilirim, o yüzden sorma gereği duymadım. Sonuçta bu gazlı olma durumu bebeğin geçirmesi gereken bir süreç ama umarım kısa sürer. Kolik ağrısı gibi saatlerce ağlaması yok neyse ki ve gündüz-gece sorunumuz pek yok, sadece akşamları huysuzlanıyor oğlum, o ağlayınca içimiz parçalanıyor ama ne yapalım, geçecek gidecek.


Hergün yeni bir şey öğreniyor insan. Mesela bebeklerimin burnu tıkanmaya başlayınca buhar makinesi almam gerektiğini öğrendim geçenlerde. Bebekler ilk etapta bizim gibi ağızdan nefes alamazlarmış, koordine edemezlermiş bu işi. O yüzden burunlarının tıkalı olmaması çok önemli. Tıkanıklığın nedenlerinden biri de ortamdaki nemin az oluşuymuş, nemin belli bir düzeyde (%45-55 idi galiba) tutulması gerekirmiş. Bunu öğrenince hemen buhar makinelerini araştırmaya başladık. Karşımıza bir de soğuk buhar-sıcak buhar kavramları çıktı. Buhar dediğin sıcak olmaz mı? Ortaokulda öyle öğretmediler mi bize? Su 100 derecede kaynayacak da buhar fazına geçecek vs. vs. Peki o zaman bu soğuk buhar da ne? Elini buhara tuttuğun zaman gerçekten de soğuk. Meğer ultrasonik bir sistem sayesinde elde ediliyormuş. Kocam fizikçi olduğu için hemen altta yatan prensibi anlattı sağolsun. Fizikten pek hoşlanmayan ve anlamamak için direnen ben için "sizin laboratuarınızda kullandığınız ultrasonik banyo gibi" şeklinde özetledi.

Sıcak olması yanık riskini artırıyormuş. Doğru ya, bebekler her zaman küçük kalmayacak ki, büyüyecekler, cihazı merak edip ulaşmaya çalışacaklar, tüm çocuklukları boyunca gerekecek bu makine, o yüzden buharın yakıcı olmaması önemli. Bir forumda okuduğum bir yorumda, yorumu yazan kişinin doktorunun sıcak buharın havadaki toz ve mikroorganizmaları çocukların ciğerlerine daha kolay taşıdığını söylediği yazıyordu, doğru mu değil mi bilemem ama yakıcı olmaması benim için yeterli bir özellik. Kalorifer peteklerine su konulması aynı şekilde tavsiye edilmiyormuş (zaten bizim petekler kendini ancak ısıtıyor, eskinin sürekli sıcak kalan döküm kaloriferleri olmalı konan suyu buharlaştırması için, kombi sistemlerinde kullanılan dandik, ısı kesilince hemen soğuyan petekler olmuyor). Kendi gözlemim de ortalığın çok fazla yapış yapış nem olmaması.

Araştırdık, internete baktık, kullanan arkadaşlara sorduk, alışveriş merkezinde gördük (çocukları 40 uçurma için dışarı çıkaramayınca ertesi gün beni çıkardı kocam, gidip buhar makinesi baktık) inceledik ve sonunda Tefal'inkini aldık. Aldığımızdan beri de çalıştırıyoruz, umarım faydası oluyordur, miniklerimin nefes almasını kolaylaştırıyordur. Almak isteyen olursa eğer deneyimlerimi yazayım. Çok sessiz çalışıyor, çocuklar uyurken rahatsız olmamaları için çok güzel bir özellik. 4.5 litre hacmi var, hemen bitmiyor, sürekli su koymak zorunda değilsiniz. Su koyma yeri haznenin altında, su koymak biraz sıkıntı veriyor bana ama o kadar sorun değil. Tek sorun su giriş yerindeki kapağın iyi oturmaması. Bir yerde diş atıyor, hafif yamuk kalıyor. Kapağın ucunda kirece karşı kartuş takılmış, onun ağırlığı nedeniyle tam oturmadığını, bir yerden yamulduğunu sanıyorum. Su sızdırmıyor neyse ki ama sorun sadece bizde mi yoksa genel mi merak ettim. Kullanan arkadaşlara sorayım en iyisi.

Bugünkü deneyim paylaşımımızın sonuna geldik. En güzel günler, geceler sizinle olsun. Esen kalın.

4 yorum:

Anaların aslanı-aslanların anası dedi ki...

Biz de Tefal almıştık hamileydim daha ama inanır mısın hiç kullanmadık. Çocuk doktorumuz önermedi. Mutlaka kullanmak zorundaysanız odadaki halı, peluş oyuncak hatta perdeyi kaldırın alerjik problemlere yol açabiliyor dedi. Bu arada hırıltı, tıkanıklık tarzı sıkıntılar olursa bebişlerde odada kekik buharı yapmanı tavsiye ederm gerçekten işe yarıyor rahatlatıyor bebişleri. Küçük bir tencerede su kaynatıp içine bi kaç damla kekik yağı damlatacaksın o kadar.

babycakes dedi ki...

merhabalar... bu kuzular insana hergün bir şey daha öğretiyorlar buhar makinası, sterilizatör,mamayı sürekli aynı sıcaklı tutan biberon ısıtıcısı,termal çanta vs.vs. hatırlıyorum da vazgeçilmezlerimdi:)) gaz sancısı için kimyonu önerebilirim. bebişleriniz daha çok küçük onlara elbette veremezsiniz ama siz rahatlıkla kendiniz yiyebilirsiniz eminim sütünüzden onlara da geçicektir.. sevgiler...

deniz dedi ki...

merhaba feru, tam da benim soğuk buhar nak. ihtiyacım olduğunda bu yazıyı yazmışsın.bende gittim aynsıından aldım. gerçi bana biraz büyük geldi boyutları. ilk kullanımda bir plastik kokusu oldu.sen bunu önleyebildin mi? Nasıl?

ferulago dedi ki...

denizciğim, büyük olması benim işime geldi çünkü uzun süre suyu var mı, suyu bitti mi diye düşünmeme gerek kalmadan çalıştırıyorum. Dha ufak boyutta olanlara da baktım, mesela Weweel beğenmiştim bir tane ama o da pek küçükmüş, su haznesi sadece 350 ml idi. Sürekli doldurmak gerekir, unuturum vs. diye bunu tercih ettim. Plastik kokusunu farketmedim açıkçası. Sabah eşime sorayım ama onun burnu daha hassastır.