4 Ağustos 2010 Çarşamba

Bayılacağım

Sıcaklardan? O da var tabii ama beni bayıltan internet bağlantım. Aslında internete de çamur atmamalı, tıkır tıkır çalışıyor sağolsun ancak bloga bağlanırken nedense sorun yaşıyorum. Kendi sayfam açılıyor, sorun yok. Ama yeni kayıt girmek istediğimde, kumanda paneline bağlanıp yorumları onaylamak istediğimde ya da izlediğim bloglara girmek istediğimde "olmaz şekerim" diye beni yarı yolda bırakıveriyor. Ankara'da hiç problem olmazken Eskişehir'de sorun yaşıyoruz. Canı isterse giriyor bloga, istemezse girmiyor. Yazacak birşeyim varsa yazamıyorum bir türlü. Kaç gündür yeni yavru resimleri koyacağım ama ne zaman heveslensem olmadı. Şimdi de son resimleri aktarmadım fotoğraf makinesinden nasıl olsa giremiyorum diye. Neyse bir ara koyarım artık. Hangi ara olduğu bana bağlı değil ama.

Doğan büyüyor derler ya, gerçekten de öyle. İnsan yavrularında büyüme süreci nispeten yavaş olduğu için ilk anda farketmiyoruz da çocuklar kreşe başladığında ya da kardeşleri olduğunda vay canına ne zaman büyüdü bu kadar diyoruz. Kuş yavruları ise çabucak serpildiği için büyümelerine hemen şaşırmak mümkün oluyor. 2-3 gün önceki yavrulardan eser yok şimdi. Resmen kocaman oldular. Pembe olan derileri ve gagaları iyice karardı. Siyah derili, sarı tüylü minik yaratıklar var artık saksıda.

Loriciğim kargalara dikkat etmemi söylemiş. Kuşlar yavruları nadiren yalnız bırakıyorlar, onda da biz göz kulak oluyoruz zaten. Kuşların hangisi anne hangisi baba bilmiyoruz demiştim. Sanıyorum anne gece nöbetini ve sabah öğlene kadar olan nöbeti tutan gri kuş. Hani şu yanına gidince bile kaçmayan, saldırıya hazırlanan. Annelik işte, yavruları yalnız bırakamıyor. Baba da tırsık olan, pencereyi bile aralasan kaçma eğiliminde olan salak. Bir de bugün şunu farkettim. Nöbet değişimlerinde anne kuş baba gelmeden kesinlikle bir yere gitmiyor. Baba ise kendince nöbet süresi dolduğunda (4 gibi) bırakıp gidiyor yavruları, anneyi beklemiyor. Annelik salak dediğimiz kuşlarda bile farklı anlaşılan. Ben de bu duyguyu nihayet yaşayacağım için çok sevinçliyim.

Hiç yorum yok: