22 Haziran 2010 Salı

18+0

4.5 ayı devirmiş bulunuyoruz bebeklerimle birlikte. 2 gündür kendimi denemek için kahvaltı yaptıktan sonra dişlerimi fırçalıyorum ve bu 2 gündür kusma olmadı. Gerçi diş fırçalama sürelerim normale göre bayağı kısaldı, bu da etken olabilir. Tekrar denemem lazım ama bulantılar tarihe karışıyor gibi. Bunu diyeceğimi sanmazdım ama keşke yine bulansa içim. Böylece bebeklerle bir etkileşime geçebilirim gibi geliyor bana.

İlk 3 ayda bebekler daha minicikken varlıklarını bulantı, uyuklama, halsizlikle anlatıyorlardı bana. Ama artık bunlar kalmadı, bebeklerin hareketlerini hissedene kadar 1-2 hafta daha geçmesi gerek dedi doktorum. Oysa ben 2-3 hafta kadar önce soldan bir tekme yemiştim. Ya da bana öyle gelmişti. 600'e yakın sınav kağıdı kolumun altında, diğer elimle odamın kapısını açmaya çalışırken kız rahatsız oldu anlaşılan, önce hafif, sonra da beni "ay" diye sıçratacak kadar şaşırtan bir hareketlenme olmuştu. Doktorum "daha hissedemezsiniz" dedi ama ne bileyim, bana gayet net bir tekme gibi gelmişti.

Aslında bebekler gayet hareketli ama bu aşamalarda bağırsak hareketleriyle, gazla karışabiliyormuş. Zaman zaman garip bir hareket hissediyorum, herhalde bebeklerim diyorum. Pek çok hamile arkadaşım ultrasonda bebeklerin hareketlenmesi için öncesinde şeker veya çikolata yediklerini söylerdi. Bebeklerde enerji patlaması oluyor anlaşılan. Ben şekerli hiçbir şey yemediğim için bu ihtimal bana uzak. Bakalım ilk net tekmeyi ne zaman yiyeceğim. Bebekler hızla büyüdüğü ve yerleri dar olduğu için bir başladı mı hiç bitmeyecek anlaşılan.

Peki şikayet edecek miyim? Asla. Diyorum ya, bulantıyı bile özledim ben :)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

:)

Insan hamilelik gunlerini cok ozluyor gercekten. Ben hamileyken bile dusunup usuluyordum minik pitirtilar olmayacak, nasil olacak o zaman diye. Sanki omrum boyunca hamileymisim gibi geliyordu. Tadini cikar bu gunlerin, inan cok guzel gunler. 25 gundur karnimda degil, yanimda ogulcugum ve gercekten hamile olmayi ozledim :) Ama boylesi de guzel tabii, minisim yanibasimda cok sukur. Darisi sana.

AslihanK.

ferulago dedi ki...

AslıhanK, bulantıyı bile özlediysem herhalde o pıtırtıları nasıl özlerim ileride. Yanımda oldukları günlerin hayalini kuruyorum şimdiden. Ne mutlu sana :)

Adsız dedi ki...

:) bulantilar ozlenir mi bilemem , ben kucuklugumdenberi "mide bulantisi ve kusmadan" hicbiseyden korkmadigim kadar korkarim ve midem bulaninca coook mutsuz olurum. son 2-3 gundur hafif bulantilarim var boghk!
ilk tepiklerinin haberini bi an once verirsin eminim! oyyy iki yandan birden hic durmazlar walla. ne guzel.

ferulago dedi ki...

loriciğim, inan özleniyor. Ben de aynen senin gibi bulantı ve kusmadan her zaman nefret ettim ama bu seferkiler bebeğinin/bebeklerinin içinde olduğunu söylüyor sana. O yüzden onları bile özlüyorsun. 1-2 ay sonra tekrar konuşalım bu durumu :)