29 Mayıs 2010 Cumartesi

Bana birşey olmaz

Millet olarak vurdumduymaz ve bana bir şey olmazcıyız. 7-70'e hep böyleyiz nedense. Sonuçta maalesef birşey oluyor. Sen tedbirini almazsan tevekkül ne yapsın.

Haberlerde duydunuz, yaşgünümden itibaren (tarihi araya soktum böylece :) ) arabalarda çocuk koltuğu zorunlu hale gelecek. Geçenlerde sokak röportajlarına denk geldim televizyonda. Adamın biri diyordu ki, "çocuğun en büyük güvencesi anne babasıdır". Çocuk annesinin kucağında oturuyor ya, kadın bir nevi Ironman elbette, kaza anında çocuğu koruyabilecek. Üstelik bir de önde oturuyordur eminim (ki adam öyle dedi). Kemer taktığını da sanmıyorum.

Bir başka kadın "kemeri kendime takıyorum, çocuğu kucağımda tutuyorum" dedi. Muhabir "nerede oturuyorsunuz" diye sorunca "ön koltukta" cevabını verdi.

Be gerizekalılar, çocuk hiç ön koltuğa oturtulur mu? Diyelim dediğin gibi tutuyorsun çocuğu, kaza oldu airbag açıldı, noldu, çocuk boğuldu. Kaza oldu airbag açılmadı, noldu, çocuk ellerinden fırladı aynen cama geçirdi.

Olmaz kardeşim, önlemini alacaksın. 2-3 yıl önce ufak bir kaza geçirmiştik, buraya yazdım mı hatırlamıyorum. 2 arkadaşımızla birlikte arabadaydık. Gayet güzel, sakin sakin gidiyorduk. Kırmızı ışıklarda durduk. Arkadan canhıraş bir fren sesi gelmeye başladı. Noluyor, nereden geliyor derken fren yapmaya çalışan araba gelip bize çarptı. Önde kocam ve ben kemer takıyorduk, kemersiz asla yola çıkmayız, yol ne kadar kısa olursa olsun. Kemer bizi tuttuğu için kafaları cama geçirmedik ama arkadaki arkadaşlar kemer takmadıkları için biraz sarsıldılar. Bize çarpan arabanın arka koltuğunda oturan kadın yine kemer takmadığı için kafasını önündeki koltuğun kafalığına geçirdi ve yardı.

Sonuç olarak kazanın nerede ve nasıl olacağı belli olmuyor. Sen ne kadar dikkatli olsan da ol, başkası gelip sen kırmızı ışıklarda dururken çarpıveriyor işte. (Sonrasında kırmızı ışıklarda dururken uzun süre paranoya yaşadık ve arkamızdan hızla gelen bir araba varken ışıklarda durmak istemediğimiz için de ceza yedik. Fren sesi paranoyam hafif hafif devam ediyor.) Yani sen çocuğunu kucağına al, arkadan araba geldin vursun, 100-200 lira veremediğin ama sigarandan hiç fedakarlık yapmadığın için dünyalar güzeli yavrun beyin travması geçirsin.

Çok sinirlendim sabahın köründe ama elimde değil. Dün gördüğüm iki şey delirtti beni. Birincisi bir kavşakta kırmızı ışıkta durmuşken trafik polisinin duran arbaların etrafında dolaşıp kemerlerinizi takın uyarı yapması oldu. Sürücülerin ve yan koltuktakilerin hiçbiri kemer takmamıştı. Polis uyarınca hemen taktılar. Eminim bir sonraki kavşakta sıkılıp çıkarmışlardır. Ceza kesmesi lazımdı oysa polisin. Bizim millet ancak cebinden para çıkarsa akıllanır.

Diğer şey de şuydu. Otobüs beklerken önümden bir araba geçti. Ön koltukta küçük bir çocuk oturuyordu. Aslında tam olarak ön koltukta oturuyor da denemez çünkü çocuk ayaktaydı ve kafasını sunrooftan çıkarmış etrafa bakınıyordu. Ani bir frende ne olacağını siz düşünün artık. Bu kadar mı salak bir milletiz ben anlamadım.

Lütfen kemerlerinizi takın. Özellikle arka koltukta oturanların ön tarafa doğru daha çok savrulduklarını unutmayın ve yavrularınızı uygun araçlarla koruyun, Hiçbirimiz süpermen değiliz. Koltuk alın. Pahalı derseniz de beni düşünün. Ne de olsa ben iki tane almak zorundayım :)

2 yorum:

A. dedi ki...

Yine gecikmeli olarak birşeyleri uyguluyoruz malesef. Bu adımı attığmızı atmakta çok güzel birşey ama ben pek sanmıyorum küçük yerlerde denetlenme olsun.Annemin bir fotoğrafı var bebekken arabada çekilmiş ve Kindersitzt'i ( oto koltuğu) içerisinde ve zorunluymuş.Aynı şekilde dayımda öyle.Bu olay en az 30-35 sene önceydi ve bizde anca zorunlu hale getiriliyor.ÇOK ACINACAK durumdayız ya Allah sonumuzu hayr etsin. Güzel paylaşım teşekkürler
Ashley

ferulago dedi ki...

Ashley, dediğiniz gibi, bizde uygulanması çok zor. Cep telefonu kullanmanın yasak olduğu ülkede trafik polisleri kullanırsa en basitinden oto koltuğu yasağının uygulanması ancak 30 yılı bulur sanıyorum. Ne yazık.