13 Ocak 2010 Çarşamba

Alıntılar mı? Neden ama?

Geçenlerde gazetede reklamını görmüştüm ama aklımdan çıkmış. Bugün kitapçıda karşılaşınca yazayım bari dedim. Elif Şafak'ın yeni bir kitabı çıkmış, görmüşsünüzdür belki, adı Kağıt Helva. "Vay canına, iki çocuğa rağmen ne kadar da üretken bir yazar, Aşk'ın yankıları daha yeni diniyor "derken bir de baktım ki alıntılar kitabıymış meğer. Diğer kitaplarından alıntılarmış. Sizi bilmem ama bana saçma geldi biraz, ya da yayınevinin Aşk'ın rüzgarından biraz daha faydalanalım uyanıklığı belki de. Gazete köşe yazarları da zaman zaman yazılarını kitaplar halinde derliyorlar, haydi bu makul diyelim, gazeteyi düzenli takip etmeyenler ama o yazarı beğenenler okumak isteyebilir elbette ama ben sevdiğim, okumaktan hoşlandığım yazarların kitaplarını alırım. O yazarı seviyorsam büyük ihtimalle diğer kitaplarını da almış, okumuşum demektir. Yazarın kendi hoşuna giden kısımları alıntılar olarak derlemesini garip karşıladım. İlgimi çeken yerlerin altını ben çizerim zaten, tekrar kitap halinde görmeme gerek yok. Alacak olanlar neden alacaklar bilmek istiyorum açıkçası. Acaba "yazar da burayı benim kadar beğenmiş, alıntılar kitabına almış mı" diye görmek için mi? Ama bu da saçma, beğenmese zaten yazmazdı ki.

Neyse, alıp okuyacak olan varsa lütfen bana da açıklayın. Belki başka bir bakış açısı vardır görmem gereken.

3 yorum:

lale kunt dedi ki...

bence kesinlikle aşk'ın verdiği gazla çıkarılmış bi kitap. satar mantığıyla, ki satar da bence. millet aşk'ı niye okuduğunu bilmezken aldı deli gibi, sırf popüler diye. bunu da alırlar anacım.

Ghanima dedi ki...

vallahi nedenini ben de bilmiyorum..daha doğrusu satış kaygısı yüzünden diye düşünmek istemiyorum

ferulago dedi ki...

uyuzcum, bence de alırlar.

Ghanima, mantıklı bir nedeni vardır umarım ama yok gibi sanki :)