10 Ağustos 2009 Pazartesi

Sınav izlenimleri

Ne zamandır yazmayı ertelediğim sınav izlenimlerimi yazayım artık dedim, yoksa iyice unutacağım. Açık öğretim ve ÖSS sınavlarında görev almıştım en son. Para kazanmanın yanında farklı farklı okullar görüyorum, hangi okulda neler var, fiziki şartları nasıl, nasıl bir eğitim var diye de bakıyorum, çok hoşuma gidiyor. Mesela meslek liselerindeki eğitim bana çok ilginç geliyor, tornacılık, demircilik, kızlar için anaokulu öğretmenliği, kuaförlük vs, daha neler neler. Koridorlarda yapılan etkinliklerin yazılarına, resimlerine bakıyorum, okul hakkında bir fikir edinmeye çalışıyorum.

Bu sefer Zübeyde Hanım Kız Meslek Lisesi'ndeydim. Aslında adı daha uzun ama tam olarak hatırlayamadım şimdi.Yeri çok kolay, sürekli olarak önünden geçtiğim bir yerde aslında. Sizler de biliyorsunuzdur belki, Sıhhiye'de, Radyoevi ile Dil-Tarih'in arasında, eski bir taş Ankara binası. Bu sınav sayesinde içini görme fırsatı da buldum. Sizler için de 1-2 fotoğraf çektim. Soldaki koridorlardan biri. Resimden pek anlaşılmıyor olabilir ama tavanlar feci şekilde yüksek. İnsan kendini küçücük hissediyor. Okulun adı Zübeyde Hanım olduğu için her yerde Zübeyde Hanım ve Atatürk ile ilgili yazılar, resimler var. Hatta girişte çok güzel bir mozaik vardı ama resmini bir türlü çekemedim, hep bir gelen geçen oldu.

Okulun kuaförlük, güzellik uzmanı, anaokulu, organizasyon vs gibi branşları hatta bir de uygulama anaokulu var. Bana çok ilginç geldi, saç-makyaj yapımından sınavlara girmek ne güzel oluyordur kimbilir.

Bu resim de arka bahçeden. Çocuklar için minik bir oyun alanı var, ağaçlar içinde, tahta piknik masaları olan güzel bir bahçe. Sürekli önünden geçtiğim bu okulun böyle bir bahçesi olacağı hiç aklıma gelmemişti doğrusu.


Bu resim de sınıftan ilginç bir görünüm. Kalorifer borusu neden bir yere gitmiyor? Kışın nasıl ısınıyorlar acaba :)
Bu arada sınıf feci halde soğuktu. Zemin kattaydı ve ön tarafa bakıyordu. Taş bina olduğu için zaten zemin kat oldukça serindi, bir de pencerenin önündeki devasa çam ağaçları gölgelediği için iyice soğuktu. 10 dakika oturduktan sonra donuyorsunuz, o derece. Öğrenciler sorularla boğuştukları için bunalıyorlardı ama gözetmenim ve ben resmen donduk. Hele aralarda üst kattaki görevliler sınıfın sıcaklığından yakınınca 1-2 tane çakayım istedim.
Bakalım bütünlemelerde görev gelecek mi, gelecekse de kimbilir neresi gelecek?








Hiç yorum yok: