21 Ocak 2009 Çarşamba

Pembeli bebek

Bu akşamüstü yakınlarda doğum yapan bir arkadaşımı ziyarete gittim. Başlıktan anlaşıldığı üzere güzel bir kız bebekleri oldu. (İlkaycım senin için foto çektim ama galiba görmüşsün bile). Akşam bol bol büyük kardeşin yaptıkları konuşuldu, annem de ağbimin ben doğduktan sonra yaptıklarını anlattı. Her zaman için çocuklar arasında 3 yaş olması gerektiğini savunurdum (ağbim ve benim aramdaki yaş farkıdır) ancak anladım ki çocuklar için ideal olan bu yaş farkı aynı zamanda doğumlar arasında annenin vücudunun kendine gelebilmesi için de idealken, birinci çocuk ve dolayısıyla ebeveynler açısından biraz zorlu geçiyor. Acaba ikiz olsa daha mı iyi? Onun da kendine göre bir maddi manevi bir sürü zorluğu var elbette ama acaba çocuklar açısından daha mı iyi? Tek yumurta ikizleri olan bir arkadaşım "onları birbirleriyle oynarken seyretmek büyük bir zevk" demişti. Zorluklar tamamen unutuluyormuş böylece. Lisede bir arkadaşımın ikizi vardı. Bahsetmiştim belki, esmer güzeli bir kız ve sarışın yeşil gözlü bir oğlan. Ne güzel diye düşünmüştüm o zaman, bir batında, tek hamilelikte doğmuşlar, anneleri ne şanslı.

Konuyu dağıttım yine. Arkadaşımın daha doğrusu arkadaşlarımın bebeğine mutlu, sağlıklı ve uzun bir ömür dilemek için başlamıştım yazmaya. Hayatında hep iyilik olsun, Allah iyilerle karşılaştırsın onu, anne ve babasından ayırmasın, ağbisi hep yanında olsun onu korusun kollasın. Erkek bebekler için de geçerli gerçi ama özellikle kız bebeklerin kaderi hep güzel olsun. :)

4 yorum:

^zeynep^ dedi ki...

Allah saglikli ömürler versin tüm bebeklere:-)

Ikiz olayina gelince (fala inanmam ama) kac tane falci avucuma baktiysa ikizin olacak dedi... hani her falcinin standard lafi midir bilmem ama ailemizde de ikizi olanlar var hani. Allah herkese hayirli evlatlar nasip etsin!!

ferulago dedi ki...

Zeynep A., bakalım fal çıkacak mı :)

İLKAY dedi ki...

CAnım benim teşekkür ederim düşündüğün için ama o kadar çok başının etini yedim ki onların sonunda göndermek zorunda kaldılar. İkiz mevzusuna gelince davuln sesi uzakdan kulağa hoş geliyor bende hamile kalmadan önce keşke ikizim olsa derdim ama ilk 4 yılı çok zor oluyor hele çalışırken imkansıza yakın. Hatta etrafımdaki ikiz annelerinden keşke ayrı ayrı doğursaydım diyen çok. Ama hayırlısı. HAtta bir arkadaşlarım 6 yaşlarında kızları varken ona bir kardeş olsun derken ikiz oğulları olunca hayatlarının şokunu yaşamışlar. Ama hayırlısı sen bir doğurda:)))

ferulago dedi ki...

İlkaycım doğru dedin, birini becerdim de ikizi eksik kaldı hehe