19 Kasım 2008 Çarşamba

Uyanıklara bak sen

Fakülteden biraz erken çıktım bugün. Aslında daha da erken çıkacaktım ama olmadı. 2 gündür bacağımda bir prolem var. Otururken hiç problem yok ama yürümeye başlayıp birkaç adım attıktan sonra diz çukurumdan başlayan bir kasılma aşağıya ve yukarıya doğru yayılıyor. Hele merdiven inmek tam bir işkence. O yüzden dün akşamdan beri bilimum jeli bacağıma sürüp sıcak sıcak sarıp oturuyorum. Tam diz bölgesi sarılı olduğu için yürüyüşüm de yarı zombi gibi oldu tabii. Bugün de sabahtan yapmam gereken işleri halledip eve gidip ayağımı uzatmak istemiştim. Ancak çıkışım yine 14:30'u buldu. Fazla yürümemek için fakültenin önünden kalkan ama Bakanlıklar-Kızılay üzerinden ring yapan bir otobüse attım kendimi. Otobüs gelene kadar (ki bu aralar neyi beklersem geç kalıyor. Oysa millet sigara yakar yakmaz otobüsleri geliyor. Ben de mi başlasam acaba?) duraktaki tabureye oturur yormam bacağımı demiştim ama aksilik buradan başladı bile. Tabureleri kaldırmışlar. Hafif çiseleyen yağmur nedeniyle hafif geciken otobüse atlayarak yolculuğuma başladım. Kızılay yakınlarında yolu kapatan bir trafik kazası yüzünden nispeten kısa sürecek otobüs yolculuğum koskoca otobüsün daracık sokaklara girmek zorunda kalması, oradan değişik yerlere çıkması nedeniyle kısa bir Kızılay-Bakanlıklar ve niceleri turuna dönüştü. İlkaycığım, al sana başka bir şık: Hafif çiseleyen yağmurda, en ön koltukta sol ayak ileri uzatılmış şekilde otururken etrafa bakınarak otobüsle dolaşma :)

Yolculuğumun bir yerinde Maltepe'den geçiyorduk. 2 dükkan çarptı gözüme, uyanıklar sizi dedim. Birisi koskocaman dövizler yazdırmış kapısına asmış: BOŞALTIYORUZ. Ama sol üst köşede minik bir "Rafları" kelimesi var. Küçük yazıya dikkat etmeyenler de sanıyor ki dükkan kapanıyor da indirim var, herşey ucuzdur. Al gitsin.

Diğeri de "Tadilat nedeniyle" yazmış. Günahlarını almayayım ama otobüs durakta dururken içeriye bakabildiğim kadarıyla bir tadilat göremedim. Ama dükkanın bulunduğu bina boyanıyordu, dışarıda boya iskelesi vardı. Eğer tadilat olarak bunu kastediyorlarsa bravo :)

Verimli bir yolculuk oldu benim için. Ve bir kez daha bugün erken çıkacağım dediğimde bir şekilde nazar değdirip çıkamadığıma, çıksam da eve ulaşamadığıma şahit oldum. Bundan sonra dillendirmeyeceğim önceden, çıkıp gideceğim.

Not: Otobüsle Malltepe Park'ın da yanından geçtik bir ara. Eski halini düşünüyorum da, çok güzel olmuş, en kısa zamanda gidip görmeli.

2 yorum:

dyt.kelebekdiyeti dedi ki...

ferulagocum aynı şikayet bende de var amma velakin bu bir fizik tedavi uzman hekimi tanıdığımın söylediğine göre sinema salonu sendromu imiş. bayanlar çok sık rastlanan bu durum özellikle üst bacak kaslarının (quadriceps :) sende bilirsin :) ) bayanlarda zayıf olmasından kaynaklanmaktaymış. geçmiş olsun :)

ferulago dedi ki...

Adı ilginçmiş. Bende de Eskişehir'den döndükten sonra başladı zaten. Herhalde otobüsteyken bacağımı ters bir pozisyonda tuttum, 3 saat öyle kalınca sonuç bu oldu anlaşılan. Bilgi için çok teşekkürler. Bu arada geçmiş olsun :)