28 Mayıs 2008 Çarşamba

kurabiye yaptım

İlkay arkadaşımın meripoint blogu sayesinde güzel güzel tarifler okudum, sayfasında yer alan diğer blogcuların yaptıklarına da biraz göz attım. Ne güzel tarifler, o tariflerle yapılanların ne de güzel fotoğrafları var. Kendimden utandım. Eskiden güzel kek yapan ben nedense bu yeteneğimi kaybettim, keklerim kabarmamaya başladı. Haydi bunun suçunu midi fırınıma attım, rezistansları eşit ısınmıyor, eskidi zavallı, bir yeri yakıyor bir yeri pişirmiyor. Ama kurabiyelerdeki durumum vahimdi. İlkay'ın blogundaki fıstıklı kurabiyeyi eldeki malzemelere göre biraz modifiye ederek çok güzel bir kurabiye yaptım. Ağızda dağılan harika tarçınlı kurabiyeler oldular. Hatta az önce ikram ettiğim arkadaşlarım da bayıldılar. Böylece kurabiyelerdeki hatamı buldum: fazla pişirmek. Fırından çıkarma süresi geldiğinde bana pişmemiş gibi geliyorlardı, biraz daha dursunlar, biraz daha, biraz daha derken iyice sertleşiyorlar, dışarıda bekleyince de taş kıvamına geliyorlardı. İlkay'a güvendim ve pişman olmadım :) Darısı kekteki başarısızlık zincirimi de kırmaya...

Hiç yorum yok: